Thursday 8 September 2011

5 perkara sblm 5 perkara : sihat sebelum sakit...

8 September 2011;

tepat pukul 2 pagi, aku terbangun drp tidur.... perut mcm buat hal... berbunyi2 drp td~

2.30 pagi: mula muntah... sakit smpi ke hidung tu.... lepas muntah try tidur balik...
3.00 pagi: perut berbunyi2 lagi... tidur tak lena... 1/2 jam selepas itu, muntah lagi... selepas muntah, try utk minum air2 masam... try utk tidur kembali...
4.00 pagi: muntah air yg diminum td... mknn dlm perut dah hbs dikeluarkan kot... takleh jd ni... kejut linda, minta segala jenis ubat yg dia leh fikirkan....
5.00 pagi: muntah ubat2an yg dimakan pula... adess, mmg sah aku kene mc ari ni~

7.00 pagi: call sekolah, Iskandar pulak yg angkat... of cos tak smpi 30 minit, satu sekolah dah tau aku muntah2 ingatkan sbb mkn berlebihan... adess
7.30 pagi: dapat msg drp 7 org kawan2 daripada SSI bertanyakan keadaan diri yg sakit ini... 2 org students pun post kt wall fb aku tanye psal ape aku tak dtg sek....terasa terharu pulak diorg rmai2 risau psal aku... ughuu~~
9 pagi: setelah sejam menunggu, akhirnya dpt jumpa Dr Muru... dia ckp perut aku sensitif dgn minyak sapi... tp mmg dari dulu aku takleh tahan bau minyak sapi pn.... bak kata Linda, walaupn sakit seharian, at least dpt tau kita allergy ape~
12 tgh hari: ubat tahan muntah dia sgt tak sedap~~~ sakit aku tak menurun.... papa dah risau, call Linda ckp aku semakin nazak~ huhu... Linda pn risau g call Dr Teoh yg busy sokmo tu... aku lak pk, mhal2.... haha
5 ptg: Linda belikan ayam goreng McD dgn bubur McD sbb dia ckp org yg muntah perlukan garam yang banyak utk otak supaya tak sakit kepala sgt...
8 mlm: tido smpi pkul 4.30 pagi td... skang rasa dah boleh bergerak tanpa sakit sgt....
Alhamdulillah~

Kesimpulan daripada tragedi ini... Sy sgt terharu rmai org risaukan psal sy... At least now I knew I have a lot of friends in need who are my true friends indeed. Thank you =)

No comments: