Wednesday 17 August 2011

Rahsia untuk kurus...

Perjumpaan berbuka puasa bersama2 warga IPTI....
Zarirah "ko makin kurus laa ann... ape rahsia?"

Mak Guard SAB ketika nk kasi zakat mama pada pelajar2 miskin SAB...
"uish, ape dh jd cikgu, makin kurus ni...."

Berjumpa Kak Ani (makmal) di makmal ketika pelajar sdg sibuk dgn eksperimen...
Kak Ani, "Ann makin slim aa skang..."

Dlm seminggu, dah 3 org ckp aku makin kurus. Yg plg pelik adalah Kak Ani yg sentiasa jumpa setiap hari.... ada org ckp sbb baju aku ari ni agak besar, so nmpk bdn aku kecik. Ke puasa di bulan Ramadhan ni dah menunjukkan hasil.... ataupun....
aku dlm era emotionally unstable

Iye, itu yg aku perasan tentang diri yg serba kurang ni.... setiap kali aku risau akan sesuatu... berat badan aku akan turun dgn mendadak. Kalau ada org yg sentiasa bertemu sua pn ckp aku nmpk kurus, bermakna berat badan aku sdg turun secara mendadak.... dan kesimpulannya, jiwa aku tgh kacau~

Apa agaknye yg merisaukan.... byk bende kot.
F1 ada sebulan je lg sblm pertandingan...
STPM Physics Percubaan lg 30 hari je....
KPM dgn kurang ajarnya pergi umumkan ke-reject-an mereka terhadap aku pada semua penjamin dan USM....
Duitku sekarang bergerak selaju air terjun....

Tp bila aku fikir balik... semua org ada masalah lebih besar drp aku.... aku takyah pn kene isi borang SAPS tu... aku takde anak nk kene siapkan masak dan kemas rumah... aku takyah pn nk update2 file kelab ke ape semua tu.... aku ajar pn stakat 2 kelas je. Kelas aku pn 11 org je.... so, kenape jiwa aku terasa sgt kacau...? sbb aku sgt mengada2... baru ada kerja skit pn dah nk membebel... nk jiwa kacau... malas makan... taknak bergaul dgn org... apekah Ann? mengada2 giler kot~

"Stop making those pity faces as if people would want to sympathize you..."

Oh, lupa pula... td ada ex-students STPM Physics 2010 dtg utk cop sijil2 diorg... aku dlu ajar diorg tak smpi 5 bulan pn... tp ada seorg ni telah mengeluarkan kata2 "Tcher, thank you for teaching us Physics last year..." dgn ayat mcm tu je pn... hati aku dah melted~

No comments: