Tuesday 2 August 2011

Jiwa Kacau...

Sy mempunyai seorg sepupu perempuan yg sgt hebat. Dia merupakan pelajar terbaik STF tahun... tak ingat tp tua azli sethn... so lahir tahun 1979. kira sendiri laa SPM dia tahun bila eik... haha. tu tak penting. yg penting dia adalah Pelajar Terbaik STF... SEKOLAH TERBAIK di MSIA PADA TAKAT INI...

Then, dia blaja2 semua disponsor...bla2... smpi dia dpt kerja super power. Manager Telekom Malaysia yg bergaji super $$$$$. Dia merupakan seorang gadis kampung yang sentiasa dibantu oleh pelbagai pihak utk sampai ke tahap yg sungguh membanggakan.

Dia telah berkahwin 6 thn lepas kot, dengan seorang lelaki yg pada aku agak ensem, dan baik, dan beriman.... namun, setelah mendapat 2 org cahaya mata, dia telah mengambil keputusan utk meletakkan jawatannya yang sungguh berharga $$$$$ tu.... kesahnya telah membuatkan satu kampung Pt Marjunid kecoh.... semua org2 yg telah bersusah payah menolong dia belajar smpi super tinggi telah terasa hati~~

I am in her situation now. I want to get married, have kids, and have a beautiful family life ahead. I am thinking, I'm 25 now. If I want to have kids, it's should be within this age. I want to grow old, looking at them getting their degree or just be happy with their kids, or my grandkids....

(berckp psal kids... nanti aku nk citer satu kesah psal aku hampir2 nk amik sorg budak comel ni sbg anak angkat, tp telah diketawakan oleh mereka2... so aku tak amik dia... tp dia sgt sweet giler~~~)

But seeing my parents to go beyond their limits and edge just to make sure I can continue studying my PhD in Astronomy, making my heart feeling numb. I dunno how to react. I used to ask my sister, "Ape jd kalo tiba2 aku tak g PhD sbb aku nk kawen... ko rasa camne?" and my sister's answer struck me until now, "Ko giler ke ape? Mama dgn papa susah payah naik turun batu pahat... rendahkan diri utk call semua org supaya tolong ko... senang2 ko nk ikut hati ko je utk lepaskan." Even when I am writing this, my tears can't stop flowing down my cheeks.

I am really in super debt with my parents. Aku dh byk susahkan mama dgn papa. Mama pula byk kali minta maaf masa dulu2 tgk aku kerja cikgu ni mcm sgt byk dan terseksa... Aku leh dikategorikan anak derhaka gak ni.... Mama dgn Papa, Ann minta maaf sgt2 sbb tak pernah senangkan hati Mama dgn Papa

2 comments:

Anonymous said...

rum8..

susah gile situasi ko..
aku tak tau nak kata apa, sebab walaupun aku rasa aku faham apa yg kau rasa,tentulah tak sama dgn kau yg memikul sendiri benda ni..

adui..

istikharah n doa la banyak2..memang dalam hidup ni kita selalu je tersepit di antara kemahuan kita sendiri dgn harapan orang2 yg kita sayang..

buat yg termampu utk senangkan hati diorang..Allah knows best rum8, kalau dah jodoh..doa banyak2 laa, especially time ramadhan ni, Allah dengar semua rintihan hati ko tu..

jaga diri ann.
wassalam.

x rum8 x

_N.Othman said...

rum8~~~

thank you so much 4 ur concern.... aku sgt merinduimu~ hehe.

Ari tu nik ada msg aku... ckp aku skang smakin sensitif... then, lepas aku bc komen ko, aku terasa aku mmg semakin sensitif... ntah nape, air mata aku takmo stop... dah laa nk time buka, habih mak aku pelik kang~ hihi

Nway, InsyaAllah everything will be fine. I do believe that things change for the better good. Thank you~

u too, take care,
wslm

x rum8 x